A CONSULTATIO a lehető legjobb szolgáltatást kívánja nyújtani az Ön számára. Ennek érdekében az Ön weboldalon tett látogatásáról információkat tárolunk ún. cookie-k formájában. Jelen weboldal használatával Ön hozzájárul a cookie-k alkalmazásához. A weboldalon a cookie-k használatára vonatkozó részletes információk az "Adatvédelem" linkre kattintással érhetők el. Ugyanitt visszautasíthatja a cookie-k használatát és a böngésző beállításait ennek megfelelően módosíthatja. Adatvédelem-hez

Cégkapu

Tisztelt Ügyfelünk!

Engedje meg, hogy az alábbiakban röviden tájékoztassuk a Cégkapun történő kötelező regisztrációval kapcsolatos előírásokról.

Forrás: CONSULTATIO

A Cégkapu

A Cégkapu és a kötelező regisztráció célja, hogy a papír alapú ügyintézést fokozatosan felváltsa az elektronikus ügyintézés. Hivatalos ügyek elektronikus úton történő ügyintézése jelenleg az Ügyfélkapun keresztül valósítható meg. Ügyfélkapun azonban kizárólag magánszemélyek regisztrálhatnak, melynek következtében – ha egy magánszemély egy vagy több gazdálkodó szervezetnek is képviselője, meghatalmazottja – gyakran keverednek a magánjellegű és a gazdálkodó szervezet(ek) képviselőjeként kapott hivatalos iratok.

A Cégkaput ezen probléma megoldására hozták létre. A cél az, hogy a gazdálkodó szervezeteknek is legyen egy saját, hivatalos felületük, mely alkalmas az állami szervekkel való elektronikus kapcsolattartásra.

A Cégkapu éles indulásával egy időben – 2018. január 1-jével – a Perkapu intézménye megszűnik. A gazdálkodó szervezetek peres ügyeivel kapcsolatos iratok, anyagok áthelyezése 2017 decemberében kezdődik.

A Cégkapu használata 2018. január 1-jétől kötelező.

A Cégkapu regisztráció elvégzésének határideje 2017. augusztus 30. volt. A vonatkozó előírások szerint a regisztráció 2017. december 31-ig hátrányos jogkövetkezmények nélkül elvégezhető.

2018. január 1-jétől az illetékes hatóságok jogosultak lesznek törvényességi felügyeleti eljárást vagy hatósági ellenőrzést kezdeményezni azokkal a gazdálkodó szervezetekkel szemben, melyek nem regisztráltak a Cégkapun.

Regisztráció a Cégkapun

A gazdálkodó szervezet Cégkapun történő regisztrációját az alábbi honlapon kell elvégezni:

https://tarhely.gov.hu/ckp-regisztracio/kaulogin.html

A regisztrációt alapvetően a gazdálkodó szervezet képviseletére jogosult személynek kell elvégeznie. Ez az ún. automatikus regisztráció, mely a legegyszerűbb és leggyorsabb módja a regisztrációnak.

A regisztráció során a regisztrációt végző személyazonossága az alábbi módok valamelyikén ellenőrzésre kerül:

  • Ügyfélkapun keresztül
  • Elektronikus személyi igazolvánnyal
  • Részleges kódú telefonos azonosítással

Amennyiben a gazdálkodó szervezet képviseletére jogosult személy nem rendelkezik a fenti azonosítási formák egyikével sem, abban az esetben az alábbi lehetőségek vannak:

  • Egy Kormányablaknál kezdeményezi az Ügyfélkapun történő regisztrációját. (Álláspontunk szerint a fenti három lehetőség közül ezen azonosítási forma beszerzése a legegyszerűbb és leggyorsabb.)
  • A gazdálkodó szervezet képviselője meghatalmaz egy Ügyfélkapu hozzáféréssel rendelkező személyt a Cégkapun történő regisztráció elvégzésére.Ebben az esetben a regisztráció során – a gazdálkodó szervezet képviselője által végzett regisztrációhoz képest – további dokumentumokat kell benyújtani.

A regisztrációhoz az alábbiakra van szükség:

  • Email-cím. Erre az email címre fognak érkezni a Cégkapuval kapcsolatos információk, értesítések; a Cégkapuval kapcsolatos általános kapcsolattartásra szolgál.
  • A regisztrációt végző személy azonosító adatai a választott azonosítási módtól függően.
  • A gazdálkodó szervezet adószáma

Amennyiben a regisztrációt nem a gazdálkodó szervezet képviselője, hanem egy meghatalmazott végzi, abban az esetben még az alábbi iratok szükségesek:

  • A gazdálkodó szervezet cégkivonata
  • A gazdálkodó szervezet képviseletére jogosult személy aláírási címpéldánya vagy aláírási mintája
  • Meghatalmazás, továbbá a meghatalmazottnak egy elektronikus regisztrációs űrlapot is ki kell töltenie.

Ezen adatok birtokában néhány egyszerű lépésben elvégezhető a regisztráció.

Cégkapu megbízott – Cégkapu ügyintéző

Alapesetben a gazdálkodó szervezet regisztrációját végző személy lesz a Cégkapu megbízott. Azonban ez nem kötelező, más személy is kinevezhető erre a feladatra.

A Cégkapu megbízott az, aki a továbbiakban felelős a Cégkapu kezeléséért, a beérkező e-mailek figyeléséért, az azokkal kapcsolatos ügyintézésért. A Cégkapu megbízott minden információt tudni fog a gazdálkodó szervezetről, ismerni fogja valamennyi hivatalos és peres ügyének adatait.

Erre tekintettel azt javasoljuk, hogy a gazdálkodó szervezet képviselője legyen a Cégkapu megbízott.

A jelenleg rendelkezésre álló információk alapján, 2017 decemberétől lehetőség lesz egyes ügycsoportokra vonatkozóan Cégkapu ügyintézők kijelölésére, regisztrációjára; továbbá a tárhely szolgáltatás is ekkortól lesz elérhető.

Jelen összefoglalónk tájékoztató jellegű, általános információkat tartalmaz; nem tekinthető döntést megalapozó, teljes értékű szakmai tanácsnak.

A Cégkapu felülete jelenleg is fejlesztés alatt áll. Ennek következtében előfordulhat, hogy a fenti információk és a Cégkapu regisztráció, a Cégkapu használat során tapasztaltak eltérnek egymástól.

A Cégkapu regisztrációval kapcsolatban felmerülő kérdéseikkel forduljanak bizalommal kollégáinkhoz!

Budapest, 2017. november 10.

dr. Boros Anikó Emese adótanácsadó

Gubicza Krisztina okl. adószakértő

To top